Jubilæum og Covid-19

I den forgangne uge har vi kunne fejre 10-års jubilæum for vores lokalafdeling her i Høje Taastrup kommune. I disse corona-tider er vi naturligvis nødsagede til at aflyse fælles fejring af både jubilæum samt den kommende 1. Maj 🙁

Men det politiske arbejde fortsætter!

Vores kommunalpolitiske gruppe har holdt digitalt møde, hvor vi inviterede vores samarbejdspartnere fra Alternativet og SF og forberedte indsatsen på Byrådsmødet i april.

I byrådet har Emil haft travlt. Han har blandt andet iværksat en henvendelse til regeringen om at få suspenderet 225 timers reglen for kontanthjælpsmodtagerne, hvilket har været med til at resultere i, at dette faktisk senere er sket.

Emil har desuden set på en række områder i forbindelse med Covid-19-krisen og den igangværende genåbning af samfundet. Han har skrevet med administration, drøftet med borgmesteren, stillet spørgsmål og sat fokus på problemstillinger såsom hvorledes institutionerne kan sikre at plads- og afstandskravene kan overholdes, om ekstra udendørs faciliteter (blandt andet toilet og håndvask) bliver stillet til rådighed, samt om der er brug for ekstra pædagogiske hænder og rengøringspersonale. Derudover har Emil sørget for at rette fokus på at særligt udsatte borgere og deres pårørende har mulighed for at blive hjemme og at der ikke bør sanktioneres i forbindelse med ulovligt fravær, da det vil gavne daginstitutionerne, hvis de forældre som kan passe og undervise hjemme, fortsat gør det.

Vi håber I holder humøret højt og passer på jer selv og hinanden 🙂